AvocatulRoman.ro
Un produs marca Rentrop&Straton
actualizat la 26 Iulie 2014
Cauta articol   Tip articol
 Domeniu Camp

...sau foloseste motorul de cautare avansata
Legislatia UE: Prin autentificare, sunt de acord cu faptul ca site-ul AvocatulRoman.ro poate seta module cookie in browserul meu.
Username:
Parola:
Tine-ma minte

Flux RSS Twitter Trimite pe Yahoo Messenger Trimite prin email Mareste font Micsoreaza font Font default

Concurs de recrutare pentru ocuparea unor functii publice de conducere vacante

Colectivul de avocati al AvocatulRoman.ro, 19-Aug-2011

Tags: concurs de recrutare, functie publica de conducere

Continutul, designul, structura, precum si materialele AvocatulRoman.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Alerta AvocatulRoman.roDescarca aici Programul Special de Alerta AvocatulRoman.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile AvocatulRoman.ro! ...clic aici



La un concurs de recrutare, care presupune intrarea in corpul functionarilor publici, nu pot participa persoane care ocupa deja o functie publica, avand astfel calitatea de functionari publici.

Recrutarea, potrivit art. 57 alin. (1) din Legea nr. 188/1999, se refera la intrarea in corpul functionarilor publici si se face prin concurs, in limita functiilor publice vacante rezervate in acest scop prin planul de ocupare a functiilor publice, iar promovarea, potrivit art. 64 din Legea nr. 188/1999, republicata, este o modalitate de dezvoltare a carierei, prin ocuparea unei functii publice superioare. Din modul in care sunt redactate articolele 57 si 66 din Legea nr. 188/1999, republicata, rezulta ca functiile publice de conducere pot fi ocupate fie prin recrutare, fie prin promovare.

Pentru ocuparea unei functii publice de conducere, functionarul public va putea participa la un concurs de promovare, cu indeplinirea conditiilor prevazute de art. 66 din Legea nr. 188/1999, republicata. O alta interpretare ar da posibilitatea unui functionar public care nu ar indeplini conditiile de participare la un concurs de promovare pentru ocuparea unei functii publice de conducere, sa poata ocupa o functie publica de conducere prin participarea la un concurs de recrutare.

I.C.C.J,  Sectia contencios administrativ si fiscal
Decizia nr. 1113 din 27 februarie 2009
Alerta AvocatulRoman.roDescarca aici Programul Special de Alerta AvocatulRoman.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile AvocatulRoman.ro! ...clic aici




Legea nr. 188/1999, art. 54, 56, art. 57 alin. (1), (3), (6), art. 64, art. 66

Prin sentinta civila nr.1420 din 7 mai 2008, Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal a respins, ca neintemeiata, actiunea formulata de reclamanta Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Giurgiu (D.G.F.P. Giurgiu), in contradictoriu cu parata Agentia Nationala a Functionarilor Publici (A.N.F.P.), prin care se solicita anularea concursului organizat si desfasurat in perioada 11-12.09.2007, in ceea ce priveste functia publica de conducere de sef administratie adjunct - Activitatea de inspectie fiscala la Administratia Finantelor Publice a Municipiului Giurgiu.

Pentru a pronunta aceasta solutie, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal a retinut, urmatoarele:
In perioada 11-12.09.2007 a fost organizat si s-a desfasurat concursul pentru ocuparea functiilor publice de conducere vacante de director executiv adjunct si sef administratie adjunct - Activitatea de inspectie fiscala din cadrul unor directii generale ale finantelor publice judetene.

Comisia de concurs a fost compusa in mod legal din 2 reprezentanti ai A.N.F.P. si 3 reprezentati ai Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (A.N.A.F.), cu respectarea intocmai a dispozitiilor art.22 din H.G. nr. 1209/2003, intrucat concursul a vizat ocuparea a 16 functii de conducere vacante de sef administratie adjunct din cadrul a 13 directii generale ale finantelor publice judetene, in conditiile in care aceste directii se afla in subordinea A.N.A.F., iar presedintele A.N.A.F., prin ordin, aproba structura organizatorica, numarul maxim de posturi si statele de functii si numeste persoanele cu functii de conducere din cadrul acestor directii, conform art.10 alin.(5) si art.11 alin.(l)- (4) si (6) din H.G. nr.495/2007.

A retinut Curtea de apel ca respectivul concurs pentru ocuparea functiilor de conducere vacante a fost un concurs de recrutare, organizat cu respectarea prevederilor art.54, art.56 si art.57 alin.(3) din Legea nr. 188/1999, republicata, si ale dispozitiilor art.3 si art.6 din H.G. nr. 1209/2003. In mod legal, numitul NG a participat la concurs pentru ocuparea functiei publice de conducere de sef administratie adjunct Activitatea de inspectie fiscala la Administratia Finantelor Publice a Municipiului Giurgiu, desi era deja functionar public si desi avea in cazierul administrativ o sanctiune disciplinara neradiata, intrucat in lege nu se regasesc dispozitii care sa ii interzica, pentru aceste motive, participarea la concursul de recrutare.
A mai retinut instanta ca respectivul concurs de recrutare a fost organizat in conformitate cu prevederile Ordinului nr.9179/21.08.2007, prin care au fost prevazute conditiile generale prevazute de art.54 din legea nr. 188/1999, republicata si unele conditii specifice pentru participarea la concurs, astfel ca numitul NG nu trebuia sa indeplineasca conditiile prevazute de art.66 din Legea nr. 188/1999, republicata, specifice concursurilor de promovare in functii publice de conducere.

Impotriva sentintei civile nr. 1420 din 7 mai 2008 a Curtii de Apel Bucuresti – Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal a declarat recurs reclamanta Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Giurgiu.

Motivul de recurs prevazut de art. 304 pct.9 Cod procedura civila a fost invocat de recurenta solicitand admiterea recursului, modificarea sentintei  si, pe fond, admiterea  actiunii asa cum a fost formulata.

S-a aratat ca la concursul organizat de Agentia Nationala a Functionarilor Publici a participat domnul N.G. care lucreaza in cadrul  Directia Generala a Finantelor Publice Giurgiu din anul 2001, iar la momentul concursului era sanctionat disciplinar conform Deciziei nr. 35/5 martie 2007 fiind retrogradat pe un an de zile in functia publica de consilier superior clasa I treapta 1 – serviciul Monitorizare a Colectarii Veniturilor Bugetare, din functia publica de sef birou – ACF Monitorizare Fiscala – Directia Generala a Finantelor Publice Giurgiu, fiind astfel incalcate dispozitiile art. 22 si 10 din H.G. nr. 1209/2003, art. 54, 55, 56 si 66 din Legea nr. 188/1999 republicata.

Solutia instantei de fond a fost criticata in sensul ca  au fost incalcate prevederile  art. 22 din H.G. nr. 1209/2003 pentru ca din comisia de concurs trebuie sa faca parte trei functionari publici din cadrul autoritatii sau institutiei publice in al carui stat de functii figureaza functia publica scoasa la concurs, respectiv Directia Generala a Finantelor Publice Giurgiu, dar care nu a avut niciun reprezentant in comisie.
Solutia a fost criticata si pentru ca a fost considerata legala participarea d-lui NG la concurs pentru ca, daca a fost concurs de recrutare, acesta era functionar public si putea fi numai promovat daca indeplinea conditiile prevazute de art. 54 si art. 66 din Legea nr. 188/1999, republicata.
S-a aratat ca s-a incercat organizarea concursului conform art. 58 alin.(1) lit.b) din Legea nr. 188/1999, republicata, pentru a se eluda  dispozitiile art. 66 lit.e) din Legea nr. 188/1999, republicata si  pentru a face posibila participarea candidatului NG.

Agentia Nationala a Functionarilor Publici a formulat intampinare si a solicitat  respingerea recursului si mentinerea sentintei ca fiind legala si temeinica.

Dupa examinarea motivelor de recurs, a dispozitiilor  legale incidente in cauza, Inalta Curte a admis  recursul declarat, pentru urmatoarele considerente:

Agentia Nationala a Functionarilor Publici a organizat  in perioada 11-12 septembrie 2007, concurs in vederea ocuparii functiilor publice de conducere de director  executiv adjunct – activitatea de inspectie fiscala si  sef administratie adjunct – activitatea de inspectie fiscala din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice Judetene.

In acest scop a fost emis Ordinul nr. 9650/2007 al Presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, care a fost modificat ulterior prin Ordinul nr. 10067/10 aprilie 2007 si prin Ordinul nr. 9179/21 mai 2007, prin care au fost stabilite comisia  pentru concurs si comisia pentru solutionarea  contestatiilor, ordine emise in baza art. 58 alin. (1) lit.b) din Legea nr. 188/1999 si art. 20 alin.(1) lit.j) din aceeasi  lege.

Tot prin Ordinul nr. 9179/21 mai 2007 au fost aprobate conditiile de participare la concursul organizat la 11 – 12 septembrie 2007, fiind stabilite conditii generale (conditiile prevazute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul  functionarilor publici) dar si conditii specifice.
Agentia Nationala a Functionarilor Publici a sustinut ca acest concurs organizat la 11-12 septembrie 2007 a fost un concurs de recrutare pentru ocuparea functiilor  publice de conducere.

Potrivit art. 57 alin. (4) din Legea nr. 188/1999, republicata, anuntul privind concursul de recrutare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a si intr-un cotidian de larga circulatie, in cel putin 30 de zile inainte de data desfasurarii concursului  si numai in mod exceptional, termenul de 30 de zile poate fi redus, in conditiile legii, pentru concursul organizat in vederea ocuparii functiilor publice de executie temporar vacante.
Insa, potrivit dovezilor aflate la dosar anuntul de organizare a concursului s-a solicitat a fi publicat la 31 august 2007 in Monitorul Oficial al Romaniei si intr-un cotidian de larga circulatie, fara a fi respectat termenul de 30 de zile prevazut de art. 57 alin.(4) din Legea nr. 188/1999, republicata.
-In ceea ce priveste situatia functiei de sef administratie adjunct- activitatea de inspectie fiscala din cadrul Administratiei Finantelor Publice Giurgiu – se impune a se verifica, in raport de persoana inscrisa la concurs, daca aceasta putea sau nu sa  participe  avand in vedere ca  aceasta era functionar public  la data participarii  la concurs.

Chiar art. 56 din Legea nr. 188/1999 prevede ca ocuparea functiilor publice se poate face prin: a) promovare; b) transfer; c) redistribuire; d) recrutare; e) alte modalitati prevazute de lege, iar Legea nr. 188/1999 defineste promovarea dar si recrutarea.

Astfel, recrutarea, potrivit art. 57 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 se refera la  intrarea in corpul functionarilor publici si se face prin concurs, in limita functiilor publice vacante rezervate in acest scop prin planul de ocuparea functiilor publice, iar promovarea, potrivit art. 64 din Legea nr. 188/1999, republicata este o modalitate de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei functii  publice superioare.

Din modul in care sunt redactate articolele 57 si 66 din Legea nr. 188/1999, republicata, rezulta ca  functiile publice de conducere pot fi ocupate  fie prin  recrutare (art. 57 alin.(6) stabileste  conditiile minime de vechime in specialitatea studiilor necesare participarii la concursul de recrutare pentru ocuparea functiilor publice de conducere) dar si prin promovare (art. 66 stabileste conditiile in care functionarii publici trebuie sa le indeplineasca cumulativ pentru a putea participa la concursul de promovare intr-o  functie publica de conducere).

Insa nu poate fi acceptata ideea ca la un concurs de recrutare, care presupune intrarea in corpul functionarilor publici, sa poata participa persoane care indeplinesc functie publica, care sunt functionari publici.

Chiar daca intimata-parata Agentia Nationala a Functionarilor Publici invoca dispozitiile  art. 57 alin.(3) din Legea nr. 188/1999 potrivit carora concursul are la baza principiile competitiei deschise, transparentei, meritelor profesionale si competentei, precum si cel al egalitatii accesului la functiile publice pentru fiecare  cetatean care indeplineste conditiile legale, din interpretarea acestora nu rezulta  ca la un concurs de  recrutare ar putea participa  si un functionar public.

Pentru ocuparea unei functii publice de conducere functionarul public va putea participa la un concurs de promovare, cu indeplinirea conditiilor prevazute de  art. 66 din Legea nr. 188/1999, republicata.

O alta interpretare ar da posibilitatea unui functionar public care nu ar indeplini conditiile de participare la un concurs de promovare pentru ocuparea unei functii publice de conducere (de exemplu, ar exista o sanctiune disciplinara neradiata in cazierul administrativ) sa poata ocupa o  functie publica de conducere prin participarea la un concurs de recrutare, desi avea calitatea de functionar public si era sanctionat.

S-a constatat, astfel, ca instanta de fond a dat o hotarare cu aplicarea gresita a legii, motiv de recurs prevazut de art. 304 pct.9 Cod procedura civila, pentru ca fiind un concurs de recrutare, adica pentru  intrarea in corpul functionarilor publici, a permis participarea unui functionar public care era si sanctionat disciplinar.

In baza art. 312 alin. (2) Cod procedura civila, raportat la art. 20 alin. (3) din Legea nr. 554/2004 recursul a fost admis, sentinta atacata modificata, in sensul admiterii actiunii formulate de  reclamanta si anularii concursului organizat la 11-12 septembrie 2007 in ceea ce priveste functia  publica de sef administratie adjunct – activitatea de inspectie fiscala la Administratia Finantelor Publice a Judetului Giurgiu.





Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter AvocatulRoman.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletter AvocatulRoman.ro si primesti cadou Raportul special "Cele mai solicitate contracte de comodat, locatiune, vanzare-cumparare"!

  Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Articole similare


     » Angajarea raspunderii functionarilor publici pentru prejudiciile provocate cu vinovatia autoritatii publice unde isi desfasoara activitatea. 
     de Colectivul de avocati al AvocatulRoman.ro, 09-Dec-2011
     » Jurisprudenta » Alte categorii » Jurisprudenta - Contencios Administrativ

     » Eliberare din functia de conducere. Caracterul masurii. Termen de contestare 
     de Colectivul de avocati al AvocatulRoman.ro, 26-Aug-2011
     » Jurisprudenta » Alte categorii » Jurisprudenta - Contencios Administrativ

     » Politist. Eliberare din functie. Incetarea raporturilor de serviciu. Deosebire 
     de Colectivul de avocati al AvocatulRoman.ro, 26-Aug-2011
     » Jurisprudenta » Alte categorii » Jurisprudenta - Contencios Administrativ

     » Concurs de ocupare a functiei de director al unui organ de specialitate al administratiei publice centrale 
     de Colectivul de avocati al AvocatulRoman.ro, 26-Aug-2011
     » Jurisprudenta » Alte categorii » Jurisprudenta - Contencios Administrativ

     » Numirea in functia de notar public. Indeplinirea conditiei privind buna reputatie 
     de Colectivul de avocati al AvocatulRoman.ro, 26-Aug-2011
     » Jurisprudenta » Alte categorii » Jurisprudenta - Contencios Administrativ